ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
شنبه, ۱ اردیبهشت

طراحی بازیهای رایانه ای برای بهبود انگیزش در آموزش و پرورش

Designing videogames to improve students’ motivation

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله Computers in Human Behavior
سال انتشار 2014
فرمت فایل PDF
کد مقاله 22813

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (فارسی):

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت

چکیده (انگلیسی):

The use of new technical tools as a mean to increase the motivation and improve the education of students
is an intriguing and pressing issue. Specifically, great interest has been shown in the use of videogames
since they constitute a common leisure-time activity of many young students, a circumstance that
shows their motivational, if not their educational, potential. In this paper we suggest that the design of
videogames can be a very effective activity. To demonstrate this, we have used game design as a test-bed
for an experience involving Computer Science and History students: interdisciplinary teams have cooperated
in the design of a video-game on an historical theme. The experience has been repeated along
three academic years. The students’ motivation has been evaluated in the last 2 years, demonstrating that
it is higher when they use the interdisciplinary design of videogames as a way of learning instead of traditional
learning methods.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

بازیهای رایانه ای، بهبود انگ

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Serious games design Interdisciplinary learning Emotion detection Motivation

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری