ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
پنج شنبه, ۳۰ فروردین

شیوه های ارزیابی یادگیری دانش آموزان استفاده شده توسط معلمان ریاضی اردن برای پایه های(۶-۱)

Students’ Learning Assessment Practices Used by Jordanian Teachers

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله International Education Studies
کد APA Published by Canadian Center of Science and Education
سال انتشار 2015
فرمت فایل PDF
کد مقاله 95

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

This study aims to investigate the students’ learning assessment practices used by Jordanian teachers of mathematics for grades (1-6) in Amman. The sample of the study consists of (402) teachers. A questionnaire of (72) items are developed on four domains, namely: questions, homework, exams, and alternative strategies.Validity and reliability are established. Results of the study show that the mean of the scores for the four domains and the entire items are medium, the highest was on exams and the lowest on the homework. ANOVA analysis
show that there were no statistically significant differences related to number of courses and gender. On the other hand, there are statistically significant differences on the scientific qualification in favor of postgraduate studies.As for the type of school, the results are in favor of government schools. In regard to the number of experience years, the results are in favor of category (5-10) years on homework domain only.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

ارزیابی جایگزین، شیوه های ارزیابی، تکالیف، معلمان ریاضی، سوالات

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

alternative assessment, assessment practices, exams, homework, Mathematics teachers, questions

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری