ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
جمعه, ۷ اردیبهشت

شناخت عوامل هوش فرهنگی در میان دانشجویان تجارت در رومانی

Understanding Cultural Intelligence Factors Among Business Students in Romania

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله Procedia - Social and Behavioral Sciences 221
سال انتشار 2016
فرمت فایل PDF
کد مقاله 7684

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

Cultural intelligence (CQ) is a relatively new concept, one that explains why certain individuals can adapt to different culture contexts more efficiently than others. Using Earley & Ang’s (2003) multidimensional concept as an analysis framework, the paper will study the intercultural intelligence among business students in Romania. We have chosen this research topic because believe that the business students of today will become the global managers of tomorrow. Given that CQ is a multidimensional concept, this paper will analyze the answers for each of the four CQ dimensions, in order to identify which the four capabilities is more or less developed among students. The final purpose is to understand the CQ components on which higher education should focus more. We wish to find educational solutions adapted to the actual needs of business graduates.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

هوش فرهنگی، رومانی، آموزش و پرورش، دانشجویان تجارت

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Cultural intelligence, Romania, education, business students

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری