سیاهه ی نگرش تفکر انتقادی کالیفرنیا (CCTDI)
تعداد صفحات |
5 |
فرمت فایل |
Word |
پایایی |
دارد |
روایی |
دارد |
تعاریف عملیاتی و مفهومی |
دارد |
مدل پرسشنامه |
دارد |
منبع |
دارد |
کد پرسشنامه |
13539 |
تفسیر و نمره گذاری |
دارد (به دو صورت تحلیل با اس پی اس اس و تحلیل بر اساس نمره گذاری) |
گارانتی |
دارد (کیفیت این فایل تضمین شده است درصورت هرگونه مشکل یا نارضایتی احتمالی مبلغ شما بازگردانده می شود) |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود پرسشنامه به شما نمایش داده می شود.
معرفی پرسشنامه:
فاشیون در تلاشی شش دوره در طي دو سال و در برای تعریف توافقی بر سر گرایش به تفکر انتقادی به شیوه ی دلفی از 46 متخصص حوزه های مختلف خواست تا آن را تعریف کنند. شرکت کنندگان در این طرح هسته ی اصلی مهارت های شناختی و بعد گرايش و خرده مهارت های آن را تعیین کرده و ویژگی های متفکر ایده آل را متذکر شدند.. این ابزار بر اساس تعریف مفهومی و نه شیوه های تجربی ایجاد شده است. این آزمون بر این فرض بنا شده که فراگیران دارای تمایل شدید به خصیصه های متفکر انتقادی ایده آل، به احتمال بیشتری مهارت های تفکر انتقادی را رشد داده و به کار مي گیرند. اين پرسشنامه شامل 75 گويه است كه مؤلفه هاي هفتگانه گرايش به تفكر انتقادي يعني حقيقت جويي با 12 گویه، فكر باز با 12 گویه، تحليلي بودن با 11 گویه، سيتماتيك بودن با 11 گویه، كنجكاوي با 10 گویه، اعتماد به خود با 9 گویه و كمال و پختگي با 10 گویه را اندازه گيري مي كند. دانش آموزان موافقت یا مخالفت خود را با گویه ها به صورت مقیاس شش بخشی طیف لیکرت علامت می زنند.
ابزار به كار گرفته شده در اين پژوهش براي سنجش گرايش به تفكر انتقادي نسخه فارسی 26 گویه ای گرایش به تفکر انتقادی کالیفرنیا با هشت عامل مي باشد. سئوالات 9، 20، 22 و 23 حقیقت جویی، سئوالات 3، 5 و 7 عمل منظم ، سئوالات 4 و 11 کنترل خود ، سئوالات 2 ، 15 و 18 تحلیلی بودن، سئوالات 1، 10، 12 و 16 گرایش به موقعیت مسئله، سئوالات 6، 8، 21 و 25 کنجکاوی ذهنی، سئوالات 13، 17 و 24 اعتماد به قضاوت خود و سئوالات 14، 19 و 26 پختگی در قضاوت را می سنجند (مرادی کوجی ، 1389، ص86). سئوالات 2، 4، 6، 8، 13،14، 15، 17، 18، 19، 21 و 25 مثبت و بقيه به شيوه منفي كدگذاري مي شوند. رانی و کلیری (2006 ) بر این باور هستند که سیاهه گرایش تفکر انتقادی هم به درد نوجوانان می خورد و هم بزرگسالان، هم برای ارزیابی برنامه های حرفه ای کاربرد دارد و هم برنامه های کلی آموزشی. چنین ابزاری به روز بوده و از روایی و پایایی خوبی برخوردار می باشد. اجرای آن ساده و گرایش تفکر انتقادی را به خوبی اندازه می گیرد.
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود پرسشنامه به شما نمایش داده می شود.