ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
شنبه, ۱ دی

سنجش سواد برنامه درسی معلمان مقطع دبستان شهر کرمانشاه

Assessing Teachers’ Curriculum Literacy of Elementary Schools in Kermanshah City

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله Journal of Educational and Management Studies J. Educ. Manage. Stud., 4(4): 745-748, 2014
سال انتشار 2014
فرمت فایل PDF
کد مقاله 2388

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

The purpose of this study was to assess the curriculum literacy of elementary school teachers. Literacy of
curriculum in this study consists of educational needs components, learning objectives, teaching methods, curriculum
concepts and educational evaluation. The method of study was descriptive and population consists of the masters of
primary schools of Kermanshah city. Population consisted of 811 masters in primary schools. Population was selected
by a simple random cluster sampling and based on Morgan’s table 260 people were selected. In this study the
researcher made questionnaire tool (containing 20 4-options questions) was used. Data in two descriptive (frequency
tables, frequency percentage, diagrams, mode and standard deviation) and inferential (T test and Analysis of variance)
levels by SPSS Software were analyzed. Most important findings is that, because there is no significant difference
between the theoretical mean (10.5) and the experimental mean (10.496) of respondents in literacy of curriculum in
primary school, so it can be said that the knowledge of maters from curriculum is moderate. Highest mean of scores is
for teachers with field of primary education and BA and history of 15 to 20 years and minimum of them are related to
teachers, with a degree in disciplines not relevant to Educational Sciences and history of education aged 25 to 30 years.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

ارزیابی سواد، برنامه درسی، معلمان ابتدایی

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

ارزیابی سواد، برنامه درسی، معلمان ابتدایی

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری