ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
شنبه, ۲۲ اردیبهشت

رویکرد منظم برای آموزش شبیه سازی کامپیوتر در دوره علوم کامپیوتر

Methodical Approaches to Teaching of Computer Modeling in Computer Science Course

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله International Education Studies(2015),www.ccsenet.org
سال انتشار 2015
فرمت فایل PDF
کد مقاله 1267

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

The purpose of this study was to justify of the formation technique of representation of modeling methodology at computer science lessons. The necessity of studying computer modeling is that the current trends of strengthening of general education and worldview functions of computer science define the necessity of additional research of the problems relating to study of computer modeling bases within the basic course of computer science. Such necessity is caused by that “Mathematics and Computer Science” education range is a backbone line of the course. Consideration of modeling issues within computer science course is the basis of cogitative operations development called in pedagogies as methods of mental actions or intellectual abilities. But at schools and in pedagogical higher education institutions of Republic of Kazakhstan this section of computer science course is not considered properly. The issues related to a formation technique of basic concepts of modeling, and also usage of applied software environments for development and research of models except an Excel editor are not developed. Practically there are no techniques creating a broad view on concept of model,there is no methodically acceptable models’ typology. The research results indicate that when disclosing the
material on themes about modeling stages the process is should be considered as cyclic, there is need of interpretation of models’ relevance concept, “undelivered”, “vital” tasks are should be considered, which fullyreflect intersubject links.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

شبیه سازی کامپوتر،تکنیک های آموزشی،مدل ریاضی،اقدامات ذهنی گام به گام،آزمایش محاسبات

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

computer modeling, pedagogies, mathematical model, step-by-step mental actions, computing experiment

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری