ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
چهارشنبه, ۳ بهمن

رهبری و طراحی شبکه های حرفه ای داده محور در مدارس

Leadership and the Design of Data-Driven Professional Networks in Schools

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله IJELM – International Journal of Educational Leadership & Management Vol. 2 No. 1 January 2014 pp. 29-73
سال انتشار 2014
فرمت فایل PDF
کد مقاله 3622

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

Using data from a multi-method comparative case study of two matched schools,
this paper adds to the growing body of applications of social network analysis to the
study of distributed leadership and accountability. We contrast two approaches to
instructional leadership, prescriptive and discretionary, to investigate how leaders
design professional networks to increase the availability and access of individuals
with the expertise needed to perform the analysis required to conduct data-driven
instructional improvement. We found that the prescriptive approach to instructional
leadership uses comprehensive school reform as a focal artifact to facilitate the
widespread use of data for learning when compared to a leadership perspective that
aimed at cultivating teacher discretion. We conclude with a discussion of how the
concept of cognitive load helps illustrate the design principles leaders can use to
create data-driven professional networks in schools.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

پاسخگویی مدرسه، رهبری آموزشی، سازمان مدرسه ، سرمایه اجتماعی، تجزیه و تحلیل شبکه های اجتماعی

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

school accountability, instructional leadership, school organization, social capital, social network analysis

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری