ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
پنج شنبه, ۶ اردیبهشت

رفتار طفره رفتن و پاسخ اجتماعی مطلوب در نظرسنجی آنلاین: مطالعه میان فرهنگی مقایسه نمونه های چینی و آمریکایی

Shirking behavior and socially desirable responding in online surveys: A cross-cultural study comparing Chinese and American samples

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله http://www.journals.elsevier.com/computers-in-human-behavior
سال انتشار January 2016
فرمت فایل PDF
کد مقاله 19547

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

Respondents of online surveys may exhibit some answering behaviors, which lead to inconsistent survey results between online surveys and traditional paper surveys. Extant research has not yet devoted sufficient effort to the mechanisms of different answering behaviors on the inconsistent results, especially in cross-cultural survey contexts. For this reason, this study examines how shirking behavior (i.e., a form of disengaged behavior that the respondents expend insufficient mental effort on the questionnaire) and socially desirable responding result in incomparable responses between online surveys and paper surveys. We especially investigate how the cultural constructs of individualism and collectivism relate to shirking and social desirability. Our results reveal two different pathways leading to inconsistent results across different survey modes. Respondents from collectivistic cultures are more likely to shirking in online surveys. Consequently, they are more likely to provide varying responses than respondents from individualistic cultures. Collectivists are more likely to engage in impression management in paper surveys than in online surveys, while individualists have a greater tendency to provide inflated assessments of their skills and abilities in both survey modes.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

نظر سنجی آنلاین؛ مطلوبیت اجتماعی پاسخ؛ طفره رفتن؛ راضی کننده؛ فردگرایی و جمع

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Online survey;Shirking;Social desirability responding; Satisficing; Individualism and collectivism

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری