ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت

رفتارهای اصلی رهبری آموزشی: معلم در مقابل افکار

Principal Instructional Leadership Behaviors: Teacher vs. Self-Perceptions

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله Journal of Educational Leadership Preparation, Vol. 11, No. 1– May, 2016
سال انتشار 2016
فرمت فایل PDF
کد مقاله 3447

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

In response to ever-increasing accountability of school principals to demonstrate higher levels of
student achievement, instructional leadership continues to be an important focus among
educational researchers. In this paper, researchers briefly review the literature base regarding
instructional leadership, then present the conceptual framework adopted for the study. Using the
Principal Instructional Management Rating Scale (PIMRS), the team measured self-perceptions
of principals (n=17) regarding frequency of instructional leadership behaviors enacted in daily
leadership, then compared self-reports to reports of teachers (n= 407) in principals’ schools.
Findings revealed no significant differences between respondent groups–a departure from
typical findings in similar studies. Further investigation of these non-significant differences,
however, indicated that magnitude and direction of principal-teacher differences varies among
schools in the sample. The article concludes with possible implications for further research and
practice.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

اصلی، آموزشی، رهبری، رفتار، افکار

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Principal، Instructional ،Leadership، Behaviors، Self-Perceptions

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری