ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
چهارشنبه, ۵ اردیبهشت

راهبردهای مقابله ای معلمان کارآموز برونئی برای موقعیت های استرس زا

Brunei Trainee Teachers’ Coping Strategies for Stressful Situations

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله www.ccsenet.org
سال انتشار 2010
فرمت فایل PDF
کد مقاله 4106

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

The survey investigated the extent to which Brunei trainee teachers used the task-oriented, emotion-oriented, and
avoidance-oriented coping strategies when in stressful situations. Data collection employed the Coping Inventory
for Stressful Situations. Participants consisted of 118 educational psychology student teachers at the University
of Brunei Darussalam. Of these, 89 (75%) were females while 29 (25%) were males. The sample comprised of
71 (60%) BEd and 47 (40%) PGCE students. Overall, the task-oriented strategy was the most used coping
method followed by the avoidance-oriented style. There were no significant gender and program of study
differences in the way participants employed the three coping procedures. Age, gender, and program of study
were not significantly correlated with the three coping strategies. The coping strategies were found to be distinct
ways of reacting to and relieving stress according to the Brunei sample. Further mixed methods research was
recommended to gain additional insights on the problem

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

استرس، مقابله، استراتژی، کار، احساسات، اجتناب، استادان

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Stress, Coping, Strategies, Task, Emotion, Avoidance, Student teachers

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری