ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
جمعه, ۷ اردیبهشت

رابطه ی بین باور تعهد انگیزش و همکاری در یادگیری مشارکتی

The Relationship between Beliefs in Cooperation, Motivation, and Engagement in Cooperative Learning

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله Umemoto, T., & Yada, N. (2016). The Relationship between Beliefs in Cooperation, Motivation, and Engagement in Cooperative Learning. Ps ychology , 7, 1335-1341. http://dx.doi.org/10.4236/psych.2016.710135
سال انتشار 2016
فرمت فایل PDF
کد مقاله 8270

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

This study examined the relationship between beliefs in cooperation, motivation and engagement in cooperative learning. Beliefs in cooperation have three subscales: usefulness of cooperation, individual orientation and inequity. Self-reported questionnaire was administered to 181 undergraduate students at two universities. The results of path analysis indicated that usefulness of cooperation positively predicted self-efficacy and intrinsic value. Moreover, self-efficacy and intrinsic value positively predicted behavioral engagement, and intrinsic value positively predicted emotional engagement. On the other hand, individual orientation negatively predicted intrinsic value and inequity did not predict any motivational factors. The effects of beliefs in cooperation on cooperative learning process were discussed in light of the current findings.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

باور -تعهد -انگیزش - همکاری- یادگیری مشارکتی

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Cooperative Learning, Beliefs in Cooperation, Motivation, Engagement

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری