ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
چهارشنبه, ۵ اردیبهشت

رابطه فازی هوش و حل مشکلات در شبیه سازی های کامپیوتری

The fuzzy relationship of intelligence and problem solving in computer simulations

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله sciencedirect
سال انتشار Available online 28 August 2002
فرمت فایل PDF
کد مقاله 14402

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

Using the instructional computer simulation “Hunger in the Sahel”, two experiments were conducted concerning the moderating effect of domain knowledge on the correlation of intelligence and problem solving. Experiment 1 with N=200 students implemented a between-subjects design, Experiment 2 with N=28 young adults a within-subjects design with 10 repeated measures on problem solving. The results correspond to the Elshout–Raaheim hypothesis: With low domain knowledge, the correlation is low; with increasing knowledge, the correlation increases; with further increasing knowledge, the correlation decreases; finally, when the problem has become a simple task, the correlation is again low. The results are of practical and theoretical relevance for designing simulation-based learning environments and simulation-based tests for measuring intelligence and problem-solving ability.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

تست هوش ؛ حل مسئله، شبیه سازی

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Test intelligence; Problem solving; Computer simulation

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری