ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
شنبه, ۱ اردیبهشت

رابطه خودپنداره، انگیزش درونی، خودمختاری و پیشرفت تحصیلی در میان دانش آموزان چینی

The Relationship between Self-Concept, Intrinsic Motivation, Self-Determination and Academic Achievement among Chinese Primary School Students

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله www.ccsenet.org
سال انتشار 2011
فرمت فایل PDF
کد مقاله 5119

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

The main purpose of this study is to examine the relationship between self-concept, intrinsic motivation and
self-determination with academic achievement among the respondents. The sample of the study was 200 students
in standard 5 and standard 6 from a Chinese primary school in Johor, Malaysia. Data was collected using a
self-developed set of questionnaire. The reliability of the instrument was tested using Cronbach’s Alpha and the
result was 0.941. The data was analyzed using Statistical Package for Social Science (SPSS) version 17.0.
Pearson correlation at the significant level of 0.05 was used in order to determine the relationships among the
measured variables. Research finding shows that correlations between independent variables (self-concept,
intrinsic motivation and self-determination of the respondents) and dependent variable (academic achievement)
were all significantly low. Analysis of previous research discovers several salient factors in relation to the current
research findings.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

خودپنداره، انگیزش درونی، حق تعیین سرنوشت، پیشرفت تحصیلی

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Self-concept, Intrinsic motivation, Self-determination, Academic achievement

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری