دیدگاه هایی در مورد توسعه برنامه درسی بین فرهنگی در رومانی
Development perspectives of the intercultural curriculum in Romania
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
Available online at www.sciencedirect.com |
سال انتشار |
Procedia - Social and Behavioral Sciences 180 ( 2015 ) 42 – 48 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
4986 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
The article Development perspectives of the intercultural curriculum in Romania is based on the multi-disciplinary theoretical
framework and also on the inter-disciplinary methodology of the cultural diversity issue. The research presented as part of the
article represents the first stage of a multiple directions investigation regarding the subject, and having as a result the
development of a methodological framework of the intercultural curriculum. The main tool of investigation consists in a
questionnaire applied to a sample of 120 subjects. The results of the research reveal development directions of the intercultural
curriculum and confirm the methodological value of the investigation tool
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
چند فرهنگی؛ بین فرهنگی؛ آموزش بین فرهنگی؛ اهمیت آموزش و پرورش اروپا،تواناییها و ظرفیتهای بین فرهنگی؛ بین فرهنگی
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
multicultural; intercultural; intercultural education; education’s European dimension; intercultural competences;intercultural
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.