ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
شنبه, ۲۹ اردیبهشت

در مقابل کنترل: یک چشم انداز Deweyan در انگیزش درونی در برنامه های فن آوری “پس از ۳”

The opposite of control: a Deweyan perspective on intrinsic motivation in “After 3” technology programs

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله sciencedirect
سال انتشار 20000
فرمت فایل PDF
کد مقاله 15136

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

A central feature of the design of many “After 3” technology programs is the assumption that student learning and motivation requires that they have choice and control of their activity. Similarly, the dominant cognitive-rational perspective of motivation portrays effective learners as having control of themselves and their environment. In this article, we build on Dewey's (1934. Art as experience. New York: Perigree.) aesthetics and epistemology — as most fully developed in “Art as experience” — to suggest that to be deeply engaged in learning, to be truly moved, requires not only control, but also the “opposite of control”. In “Art as experience” Dewey proposed that aesthetic experience — compelling, transformative experience — requires doing (acting on the world), reflection (standing back from the world), and undergoing (being acted upon by the world). Furthermore, grasping the meaning of these experiences emerges through a qualitative sense in addition to intentional analysis and reflection. Thus, intrinsic motivation, or what we shall call transformative experience, finds a balance between control and its opposite. We elaborate our conception of the “opposite of control” and discuss how this idea helps us appreciate heretofore unilluminated qualities of intrinsic motivation in “After 3” technology programs.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

"پس از 3« برنامه فن آوری؛ دیویی؛ انگیزه درونی؛ انگیزه؛ خود تنظیم یادگیری؛ برداشت از شایستگی و کنترل

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

“After 3” technology programs; Dewey; Intrinsic motivation; Motivation; Self-regulated learning; Perceptions of competence and control

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری