ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
چهارشنبه, ۲۴ بهمن

درک رهبران مشتاق مدرسه از خرید مشاهدات

Aspiring School leaders’ Perceptions of the Walkthrough Observations

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله Journal of Educational Leadership Preparation, Vol. 11, No. 1– May, 2016
سال انتشار 2016
فرمت فایل PDF
کد مقاله 3450

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

The accountability pressures of the recent decade require that instructional leaders work with
teachers to ensure student academic success. The “walkthrough” or “walkthrough observation”
is an instructional leadership practice that has been regarded as a promising avenue to
collaboratively work with teachers. This exploratory study examines aspiring instructional
leaders’ perceptions regarding the walkthrough observation. Findings indicate that this type of
practice is perceived as a Bureaucratic Approach, incorporating a one-way transmission of
feedback from the principal to the observed teacher, or as a Collaborative Approach, including
teachers in conducting observations and actively participating in the collection of walkthrough
data. Additionally, findings suggest that regardless of the perceived approach, a walkthrough
observation may be considered an authentic feedback data source

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

مشتاق، رهبران مدرسه، ادراکات، خرید مشاهدات

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Aspiring، School leaders، Perceptions، Walkthrough Observations

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری