ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
جمعه, ۳۱ فروردین

درک دلایل دانش آموزان و تفاوت های جنسیتی در اضافه کردن دانشکده به عنوان دوستان فیس بوک

Understanding students’ reasons and gender differences in adding faculty as Facebook friends

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله http://www.journals.elsevier.com/computers-in-human-behavior
سال انتشار December 2015
فرمت فایل PDF
کد مقاله 14284

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

classroom. The current study examines students’ reasons and gender differences in adding faculty as Facebook friends. Participants were undergraduate students who completed a survey consisting of closed-ended and open-ended questions. Correlation analysis revealed that students intend to add their professors as Facebook friends in order to get to know them better on a personal level. Despite previous research showing that men find student–teacher interactions on Facebook more appropriate than women, the results of this study found no such difference. Male students, however, were significantly more likely to be friends with their professors for clarification and efficiency reasons. Traditional gender role and social exchange theory could explain some of the findings.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

تعامل معلم و دانش آموز؛ فیس بوک؛ سایت های شبکه های اجتماعی؛ آموزش

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Teacher–student interaction;Facebook; Social networking sites; Education

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری