درک دانش آموزان از انتگرال چند متغیره و چگونگی آنها از مفاهیم انتگرال تک تعمیم
Students’ understandings of multivariate integrals and howthey may be generalized from single integral conceptions
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
Journal of Mathematical Behavior 40 (2015) 154–170 |
سال انتشار |
2015 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
24528 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
Prior research has documented several conceptions students have regarding the definite integral, but these largely describe how students understand single-variable integral expressions. There is little research that has focused specifically on investigating students’personal understandings of advanced types of integrals, including multiple integrals, nor how these might be generalized from the students’ understanding of single-variable definite integrals. Through interview data from 10 students and survey data from 42 students, we present a variety of student understandings of multiple integrals. We also investigate the relationship between these understandings and students’ conceptions of single-variable integrals
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
حساب دیفرانسیل و انتگرال، انتگرال چند متغیره، درک، تعمیم
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Calculus, Definite integral, Multivariate, Understanding, Generalizationa
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.