ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
چهارشنبه, ۳ بهمن

درک تداوم استفاده اینترنتی در تناسب اجتماع ها: مقایسه تازه کارها و کاربران با تجربه

Understanding persistence in the use of Online Fitness Communities: Comparing novice and experienced users

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله www.journals.elsevire.com/computers-in-human-behavior
سال انتشار November 2016
فرمت فایل PDF
کد مقاله 1231

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

Mobile and wearable technologies facilitate physiological data collection for health and wellness purposes. Users typically access these data via Online Fitness Community (OFC) platforms (e.g., Fitbit, Strava, RunKeeper). These platforms present users with functionalities centered on self-monitoring, social networking and enjoyment. In order to fully benefit from these functionalities, users need to make a habit out of integrating OFC use into their everyday workout routines. However, research suggests that users often fail to use OFCs over a longer period of time. This study sheds light on the factors that explain persisted OFC use. To that end, the study compares novice and experienced users in terms of their OFC use motives and how these motives contribute to the habitual integration of OFCs into everyday workout routines. Based on the survey responses of 394 OFC users, a multi-sample structural equation model indicates that self-regulatory and social motives directly predict habitual OFC use, and that enjoyment and self-regulatory motives indirectly predict habitual OFC use, by driving the perceived usefulness of OFCs. Moderation analysis revealed that, for novice users, self-regulatory motives are the prime drivers of habitual OFC use, while social motives and enjoyment are more important for experienced users.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

پوشیدنی؛ خود کمی؛ انگیزه برای کاربران؛ رسانه های اجتماعی؛ فعالیت بدنی

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Wearables; Quantified self; User motives; Social media; Physical activity

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری