ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
پنج شنبه, ۲۰ دی

درخواست ایمیل خصوصی و انتشار مسئولیت ☆

Private e-mail requests and the diffusion of responsibility☆

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله sciencedirect
سال انتشار Available online 12 April 2002
فرمت فایل PDF
کد مقاله 14462

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

E-mail technology provides a way of requesting information or assistance from multiple sources by simultaneously addressing a letter to more than one recipient. Models of prosocial behavior taken from social psychology and economics suggest that the probability of receiving a helpful response is an inverse function of the number of simultaneous addressees. An experiment is presented which examines this prediction in the context of an e-mail request for information. The results show that there are more responses to e-mails addressed to a single recipient, that these responses are more helpful, and that they are lengthier. Response rates and measures of helpfulness were found to be independent of explicit information pertaining to the ability of other recipients to provide assistance. Implications of the results for the application of social cueing theory to e-mail communication and direct marketing are discussed.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

انتشار؛ مسئوليت؛ اجتماعی؛ دوراهی؛ کمک؛ پست الکترونیک

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Diffusion; Responsibility; Social; Dilemma; Cueing; Helping; E-mail

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری