دختران و پرخاشگری فیزیکی:دلایل،گرایش ها و راهنمای مداخله ای نظریه یادگیری اجتماعی
Girls and physical aggression: Causes, trends, and intervention guided by Social Learning Theory
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
Aggression and Violent Behavior |
سال انتشار |
(2008) |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
4020 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
Until recently, physical aggression among youth was a topic primarily reserved for and
researched on boys. Girls are increasingly becoming the perpetrators of physical aggression.
Using the Social Learning Theory (SLT) of Aggression as a theoretical framework, we examine
the increasing prevalence of aggression in women in society and popular culture. This paper
reviews the etiology of aggression in girls and describes the changes in types of aggression
perpetrated by girls. Additionally, we make recommendations for both prevention and
treatment interventions, as well as suggestions for future research.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
دختران،پرخاشگری،خشونت،نظریه یادگیری اجتماعی،بازافرینی،مداخله
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Girls، Aggression ،Violence، Social Learning Theory، Recreation، Intervention
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.