خودکارآمدی و اضطراب بومی های دیجیتال در برابر وظایف با واسطه کامپیوتر اجباری: مطالعه در مورد قابلیت و محدودیت های دیجیتال
Self-efficacy and anxiety of digital natives in face of compulsory computer-mediated tasks: A study about digital capabilities and limitations
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
http://www.journals.elsevier.com/computers-in-human-behavior |
سال انتشار |
June 2016 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
9475 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
Digital limitations (or, conversely, digital capabilities) are a new way to frame the digital divide discourse in three dimensions: access, cognition and behavior. Digital limitations address an individual's barriers to properly access the information and communication technologies (ICTs), as well as his/her cognitive disabilities and negative behaviors towards ICT use effectiveness. In a survey with 174 undergraduate students in a traditional state university in underdeveloped Northeastern Brazil who compulsorily use an institutional ICT-based academic system, we investigated the factorial structure and the relationship of two constructs that pertain to the cognitive dimension of digital limitations – computer self-efficacy and anxiety. Our findings address the negative correlation between the two constructs and the unanticipated proposition that both low and high levels of self-efficacy and anxiety do not signal per se the presence of cognitive digital limitations or capabilities.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
محدودیت دیجیتال؛ قابلیت های دیجیتال؛ اثر دیجیتال؛ شناختی؛ اضطراب؛ خودکارآمدی؛ بومی های دیجیتال؛ تقسیم دیجیتال؛ اثر استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Digital limitations; Digital capabilities; Digital effectiveness; Cognition; Anxiety; Self-efficacy; Digital natives; Digital divide; ICT use effectiveness
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.