ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
جمعه, ۱۰ فروردین

حل مساله بیش فعالی در کودکان بوسیله بازی درمانی

ADHD and problem-solving in play

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله Emotional and Behavioural Difficulties
سال انتشار 2009
فرمت فایل PDF
کد مقاله 22834

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

This paper reports a small-scale study to determine whether there is a difference in
problem-solving abilities, from a play perspective, between individuals who are
diagnosed as ADHD and are on medication and those not on medication. Ten children,
five of whom where on medication and five not, diagnosed as ADHD predominantly
inattentive type, were observed in school playgrounds in Malta during recess to verify
any differences in the ways real-life problem-solving situations are tackled. Results
indicated that children on medication tend to avoid group situations and discussion
more often than their non-medicated peers. Additionally, non-medicated individuals
tend to jump more quickly from one emotional state to the other and resort to physical
aggression more often compared with medicated individuals. Such findings suggest
that medication has a negative effect on social interaction processes, while it helps to
maintain self-control, at least from a physical stand point.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

بیش فعالی; بازی درمانی; تعامل اجتماعی

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

ADHD; medication; play; problem-solving; social interaction

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری