جارویس “مدل یادگیری وجودی: و ایجاد کار
Jarvis‟ Existential Learning Model: Making It Work
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
Journal of College Teaching & Learning – January/February 2009 Volume 6, Number 1 |
سال انتشار |
2010 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
11597 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
Although it is widely recognized that individuals learn in different ways, there is some
disagreement on the paths learners take. Responding to Kolb’s (1984) Experiential Learning
Model, Jarvis proposed an Existential Learning Model to identify multiple routes that learners
use. Examining Jarvis’ model critically reveals some problems: the model does not reflect either
its supporting text or sound modeling practices and conventions, is subject to an error in
discourse, and fails to depict the specific learning routes that Jarvis’ own research identified. This
paper develops Jarvis’ model to align it with the theory, clearly depicts learning routes, and
proposes a more logical and effective model that aligns with modeling theorists’ criteria.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
: یادگیری تجربی، مدل یادگیری، نظریه یادگیری، مدلسازی گرافیکی
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Keywords: experiential learning, learning model, learning theory, graphical modeling
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.