توسعه مطالعه روند تفکر واگرا در دانش آموزان از مدرسه ابتدایی به میانه
Development Trend Study of Divergent Thinking among Students from Primary to Middle School
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
www.ccsenet.org |
سال انتشار |
2010 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
4150 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
In the present study, Williams’ activities test of creative thinking applied as a research tool, every grade students
from the fourth grade in primary school to the third grade in middle school were selected to implement
measurement, after statistical analysis we found that: (1) divergent thinking trends in various components were
inconsistent. (2) There were significant gender differences among flexibility, original creativity and the titling
capacity and no significant gender difference among fluency, openness and elaboration.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
دانش آموزان، تفکر واگرا، توسعه، تفاوت دختران و پسران
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Students, Divergent thinking, Development, Gender difference
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.