توانمند سازی دانش آموزان از طریق یادگیری مبتنی بر پروژه: برداشت اساتید و دانشجویان موسسه فنی و حرفه ای آموزش و پرورش در تایلند
Empowering Students Through Project Based Learning: Perceptions Of Instructors And Students In Vocational Education Institutes In Thailand
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
Journal of College Teaching & Learning – December 2011 Volume 8, Number 12 |
سال انتشار |
2011 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
10721 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
The purpose of this study was to identify and compare instructors’ and students’ perceptions of
factors that contribute to the effective use of Project-Based Learning (PBL) in Thailand. The
sample for the study consisted of 247 electrical technology instructors from Thai vocational
education institutes and 161 students who were electrical power graduates from these institutes.
The data was analyzed using factor analysis and structural equation modeling with LISREL
TM
.
The results of the study indicated that both instructors and students agreed on the importance of
two factors: Motivation to Learn and use of the Scientific Process. Students were significantly
more likely to value Sharing Ideas and Thinking Skills. The role of instructors and students in the
PBL classroom is discussed.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
توانمند سازی؛ پروژه مبتنی بر یادگیری، آموزش حرفه ای
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Empowering; Project-Based Learning; Vocational Education
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.