ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت

توانمند سازی جوامع در مدیریت آموزشی:تحقیق عملی مشارکتی

Empowering Communities in Educational Management: Participatory

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله International Education Studies(2015),www.ccsenet.org
سال انتشار 2015
فرمت فایل PDF
کد مقاله 1927

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

The participatory learning and action: PLA was the process used for empowering in this program. This process has four steps: 1) create awareness, 2) specify problems or needs, 3) act and 4) present and reflect or monitor.The purposes of this study were: 1) to investigate the conditions of communities in terms of context and problems or needs in educational management in their secondary schools 2) to develop community empowerment program and 3) to examine the results of each program in 4 empowerment levels: individual level,team level, organization level and community level. The research was carried out with two teams: a 19-member Ban-chiang community team; 19 subjects and a 17-member Thung-fon community team. These 36 participants were chosen using a purposive sampling technique that led to outcomes of 4 empowerment levels in every indicator. This program, therefore, should be supported and promoted in order to empower them and create sustainability

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

توانمند سازی جامعه ، مدیریت آموزشی ، پژوهش در عمل مشارکتی ، یادگیری مشارکتی و برنامه عملی توانمند سازی جامعه

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

empowering community, educational management, participatory action research (PAR),participatory learning and action (PLA), community empowerment program

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری