تفاوت های جنسیت و سطح آموزش در مفاهیم یادگیری
Gender and educational level differences in the conceptions of learning
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
Procedia - Social and Behavioral Sciences 127 |
سال انتشار |
2014 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
9532 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
The study is based on literature focused on investigating differences in the conceptions of learning (Säljö, 1979; Tynjälä, 1999; Purdie & Hattie, 2002; Entwistle & McCune, 2004). The study has 200 participants: 100 high school students, grade X and 100 students from the Faculty of Psychology Year 2, the frequency of which 66 boys and 134 girls, aged 15-40 years (M = 18.79, SD
= 4.04). Data were collected by means of scale: conception of learning. (Purdie & Hattie, 2002), Revision III, with six conceptions: learning is understanding, personal change, social skills development, ongoing process of information acquisition, debt.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
مفاهیم یادگیری، تغییر شخصیت، پیشرفت مهارت های اجتماعی
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
conceptions of learning, personal change, social skills development.
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.