تفاوت های جنسیتی در دانش مالی و رفتار استاندارد-مدار آموزش امور مالی شخصی
GENDER DIFFERENCES IN FINANCIAL KNOWLEDGE AND BEHAVIOR - DESIGN OF STANDARD-ORIENTED PERSONAL FINANCE EDUCATION
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
Int. J. Educ. Stud. 01 (02) 2014. 53-61 |
سال انتشار |
2014 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
3594 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
All across Europe the enhancement of financial capability becomes increasingly important. E.g. in Great Britain
“Personal Finance Education” was implemented mandatorily in the school curricula from class one to class ten from
2011 onwards. Relevant empirical studies on the level of financial knowledge reveal considerable deficits, which on
the one hand are bigger for women than for men. On the other hand behavioral approaches focus on anomalies, which
vary when comparing women and men and in particular have negative impacts when men are considered. This article
discusses gender differences and models a gender-sensitive, standardized personal finance education that can be
applied in teaching and learning arrangements at school.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
سواد مالی، آموزش و پرورش امور مالی شخصی، توانایی مالی، استانداردهای آموزش، جنسیت.
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
financial literacy, personal finance education, financial capability, learning standards, gender.
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.