تفاوت هایی در تخصص یافتن آکادمیک راجع به درک است عوامل استرس زا ، کنارآمدن و درک آثار استرس در دانشجویان جوان
Differences in Academic Specialization regarding Stressor Perception, Coping and Stress Effects Perception in Young Students
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
Procedia - Social and Behavioral Sciences 203 |
سال انتشار |
2015 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
7749 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
This study aims to highlight how academic specialization influences the variables: self-perception of stress, coping mechanisms in students at the Faculty of Psychology and students from the Faculty of Chemistry. This study involved 63 subjects, final year undergraduate students at two universities, with different profiles. Hypothesis 1 was supported by the data. Research results have
shown that academic specialization significantly influences self-perception of stressors in students of Psychology and students of the Faculty of Chemistry observing that students from the Faculty of Chemistry have significantly higher stress levels than the students from the Faculty of Psychology.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
استرس، روانشناسی آموزشی، کنارآمدن، استرس ادراک شده
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
stress, educational psychology, coping, perceived stress
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.