ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
یکشنبه, ۳۱ فروردین

تعمق و بازخورد معلم در یک محیط یادگیری مبتنی بر وب: اثرات آن بر شایستگی یادگیری خود نظم دانش آموزان

Reflection prompts and tutor feedback in a web-based learning environment: effects on students' self-regulated learning competence

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله sciencedirect
سال انتشار Available online 14 November 2003
فرمت فایل PDF
کد مقاله 13667

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

This study investigated the effects of reflection prompts and tutor feedback on the development of students' self-regulated learning competence (i.e. SRLC). In a web-based learning environment forty-two students completed a study task with embedded prompts eliciting reflection. The reflection prompts could either deal with aspects of self-regulated learning or not. In addition, the students could either receive electronic feedback from a tutor on their reflection expressions or not. The inventory of learning styles that was used to register development of the SRLC revealed a significant progress on the regulation subscales as a function of tutor feedback. An interaction between the students' evaluations of reflection prompts and tutor feedback indicated that the prompts that were related to aspects of self-regulated learning were perceived as less disturbing than the non-SRLC related prompts, especially when combined with tutor feedback. This study offers indications for the practical value of the combination of reflection prompts and tutor feedback as a promising means to develop students' SRLC in distance education applying a web-based learning environment.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

یادگیریخود تنظیم ؛ محیط یادگیری مبتنی بر وب. بازتاب؛ بازخورد؛ آموزش

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Self-regulated learning; Web-based learning environment; Reflection; Feedback; Tutoring

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری