ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت

تعریف علم از چند فرهنگی و دیدگاه های جهانی: بررسی تحقیقات و پیامدهای آن برای آموزش علوم در آفریقا

Defining Science From Multicultural And Universal Perspectives: A Review Of Research And Its Implications For Science Education In Africa

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله Journal of College Teaching & Learning – September 2009 Volume 6, Number 5
سال انتشار 2010
فرمت فایل PDF
کد مقاله 11173

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

The current move toward "science for all" in all parts of the globe necessitates that consideration
be given to how pupils move between their everyday life and the world of school science, how
pupils deal with cognitive conflicts between those two worlds, and what this means for effective
teaching of science. In recent times, multiculturalism’s proper place in science education has been
the subject of considerable controversy in science education literature. The key issue has been
whether a multicultural approach to science education is compatible with a universalistic
conception of science. The purpose of this paper is to examine the scope of multicultural
education and to review the definition of science put forward from multicultural perspectives in
contrast to a universalistic perspective on science; i.e. the standard account and the various
propositions put forward for both universal and indigenous science. The paper then offers
suggestions as to the implications for teaching science in the African context by encouraging
science teachers to incorporate examples of African science into their lessons and also teach
children to have equal respect for the accomplishments of all cultures, such that they realize that
science is a part of every culture worldwide..

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

آموزش چند فرهنگی علوم، چشم انداز علوم، علم بومی ، فرهنگی کثرت گرایی، فرهنگ پذیری، تدریس / یادگیری، علوم آفریقایی، مرز نظریه عبور، وثیقه نظریه یادگیری،فرضیه مجاورت آموزش

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Multicultural Science Education, Universalistic Perspective of Science, Indigenous Science, Cultural Pluralism, Acculturation, Teaching/Learning Science, African Science, Boarder Crossing Theory, Collateral Learning Theory, Contiguity Learning Hypothesis

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری