ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت

ترویج عزت نفس در نوجوانان: رویکرد لیپمن

Foster Self-esteem in Adolescents: Lipmann Approach

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله Journal of Educational and Management Studies J. Educ. Manage. Stud.,4 (2): 391-396, 2014
سال انتشار 2014
فرمت فایل PDF
کد مقاله 1701

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

The purpose of the present study is examination of the impact of the program “philosophy for children”
(p4c) on foster self-esteem in high school students in the first grade of district 14 of Tehran. This research was carried
out using semi-empirical method and utilizing the research design of preliminary and final test with control group and
without use of randomly selection. All students in the first grade of high school of district 14 of Tehran in 2013-2014
formed population of the study that among them 60 subjects were selected as sample through multi-stage cluster
sampling (n = 30 for control group and n=30 for experimental group). After holding desired training course, the cooper
smith self-esteem questionnaire was used to data collection, and to analyze the data, analysis method of covariance
was used. In general, findings of the study confirmed credibility and reliability of the philosophy for children program
in foster self-esteem in adolescents and its four components namely; general self-esteem , family self-esteem , social
self-esteem and education self esteem

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

عزت نفس، فلسفه برای کودکان، حلقه بررسی

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Self-esteem, Philosophy for Children, Investigation Ring

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری