ترویج دادن تفکر پست فرمال در پژوهش زمینه یابی رشته ی تاریخ آمریکا
Promoting Post-Formal Thinking In A U.S. History Survey Course: A Problem-Based Approach
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
Journal of College Teaching & Learning – First Quarter 2016 |
سال انتشار |
2016 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
7917 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
This article presents a problem-based learning (PBL) model for teaching a college U.S. history survey course (U.S.
history since 1890) designed to promote postformal thinking skills and identify and explain thinking systems
inherent in adult complex problem-solving. We also present the results of a study in which the outcomes of the PBL
model were compared to the outcomes of the same course taught with traditional lecture and discussion. The PBL
model was more effective in scaffolding learning so that students recognize and practice postformal thinking
dynamics and in facilitating self-reported student perceptions of increased course engagement and content
relevance. We offer recommendations for implementing PBL in social science survey courses.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
تفکر فراشناختی ، یادگیری مبتنی بر مسئله ؛
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Postformal Thinking; Metacognitive Reflection; PBL; History Education
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.