ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
پنج شنبه, ۲۵ بهمن

ترجمه نام تجاری و برچسب محصولات غذایی به عربی: تجزیه و تحلیل زبانی مقدماتی

Translation of Brand and Food Label Products into Arabic: a Preliminary Linguistically Analysis

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله International Journal of Languages and Literatures June 2014, Vol. 2, No. 2, pp. 121-135
سال انتشار 2014
فرمت فایل PDF
کد مقاله 4232

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

Brand is among element that needs to be given a special attention for any product.
A good brand name enjoys a high level of consumer brand awareness and errands
strong consumer priority. The importance of branding in marketing management
has been well addressed in previous studies.Translation of food label in the product
for marketing purpose should not be taken for granted, since it may affect the
product presentation and it is the major source of information for consumers.This
article is written to observe food product brand with Arabic translation which has
spread in Malaysia market. To achieve this objective,food label products were
selected randomly and analyzed with contrastivelinguisticon lexical meaning. The
analysis focuses on the semantic interpretation andlexical equivalence from source
language (SL) and target language (TL). The findings of the study are expected to
provide infant insights for marketers of both Malaysian local products and foreign
products and propose more accurate and friendly translation for the target market.
Moreover, this study will further gain more understanding of domestic culture and
international connection especially with Middle East tourists to Malaysia.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

نام تجاری، ترجمه، زبان، واژگانی، شرق میانه

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Keywords:brand, translation, linguistic, lexical, Middle East

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری