ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
یکشنبه, ۳۱ فروردین

تجزیه و تحلیل شبکه های اجتماعی از یک دوره آموزش الکترونیکی gamified: پدیده جهان کوچک و شبکه، معیارهایی به عنوان پیش بینی عملکرد تحصیلی

Social network analysis of a gamified e-learning course: Small-world phenomenon and network metrics as predictors of academic performance

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله http://www.journals.elsevier.com/computers-in-human-behavior
سال انتشار July 2016
فرمت فایل PDF
کد مقاله 6239

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

Social networks and gamification are having an important and growing role in education. Social networks provide unknown communication and connection possibilities while games have the potential to engage students. This paper analyzes the structure of the social network resulting from a gamified social undergraduate course as well as the influence that student's position has on learning achievement. In a semester long experiment, a social networking site was delivered to students providing gamified activities and enabling social interaction and collaboration. Social network analysis was used to build the network graph and to compute four measures of the overall network and nine measures for each participant. Individual measures were then assessed as predictors of students' achievement using three different methods: correlation, principal component analysis and multiple linear regressions. The resulting social network has 167 actors and 2505 links, and it can be characterized as a small-world. All analyses agreed on the potential of structural metrics as predictors of learning achievement but they differ in the measures considered as significant. A moderate correlation was found between most centrality measures and learning achievement.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

یادگیری الکترونیکی؛ شبکه اجتماعی؛ گیمیفیکیشن؛ تجزیه و تحلیل شبکه اجتماعی (SNA)؛ جهان کوچک

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

E-learning; Social network; Gamification; Social network analysis (SNA); Small-world

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری