ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
جمعه, ۱۰ فروردین

تجزیه و تحلیل تاثیر غیرمستقیم رانش علمی بر رابطه بین الگوهای ارتباطی خانواده و رانش علمی

Analysis of the Mediating Effect of Academic Buoyancy on the Relationship between Family Communication Pattern and Academic Buoyancy

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله Journal of Educational and Management Studies J. Educ. Manage. Stud.,4(1):64-70, 2014
سال انتشار 2014
فرمت فایل PDF
کد مقاله 975

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

The objective of this study was to analyze the mediating effect of self-efficacy on the relationship
between family communication pattern and academic buoyancy. A total of 320 students (150 female and 170
male), who were selected using the multi-stage random cluster sampling technique, participated in this study. The
participants answered the revised version of the Questionnaire of Family Communication Patterns, the Academic
Buoyancy Scale, and the General Self-Efficacy Scale. The results of path analysis affirmed the mediating effect of
general self-efficacy. In this study general self-efficacy was used as a mediator between family communication
pattern and academic buoyancy. The reasons for the implications are presented in this study.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

الگوی ارتباطی خانواده، رانش علمی، خودکارآمدی عمومی

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Aspects of Family Communication Pattern, Academic Buoyancy, General Self-Efficacy.

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری