ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
پنج شنبه, ۶ اردیبهشت

تجدید سواد فرهنگی

Cultural Literacy Reconsidered

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله InLiteracy for a Diverse Society: Perspectives, Practices, and Policies,
سال انتشار 1991
فرمت فایل PDF
کد مقاله 4331

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

Recently a student in an American high school was asked on a test whoSocrates was. He answered that Socrates was an Indian chief. Whether thisincident is apocryphal is difficult to say. It does have the ring of authenticity:One can imagine the hapless student, in desperate search for an answer, as-sociating Socrates with Seneca, the ancient Roman philosopher, then con-necting Seneca to the Indian tribe of the same name. In any case the story isa favorite of former U.S. Assistant Secretary of Education Chester E. Finn,Jr., and has been used repeatedly to illustrate the cultural illiteracy of Amer-ican students and to dramatize the urgency of restoring the nation's culturalknowledge. In fact, a formidable educational reform movement has devel-oped, aimed at improving the teaching of American culture within theschools.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

سواد، سواد فرهنگی

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Literacy Cultural ,Literacy

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری