ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
جمعه, ۳۱ فروردین

تجارب شغلی مدیران متوسطه/لاتینو در مناطق مدارس شهری

Career Experiences of Latino/a Secondary Principal in Suburban School Districts

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله International Journal of Educational Leadership Preparation, Vol. 10, No. 21– April, 2015 ISSN: 2155-9635
سال انتشار 2015
فرمت فایل PDF
کد مقاله 9249

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

In this phenomenological study, Latino/a secondary principals from suburban school districts
were interviewed regarding their career advancement experiences. Participants described
various motivators (drivers) and barriers experienced throughout their principal careers in
suburban schools. Data were analyzed and interpreted using Moustakas’s (1994)
phenomenological reduction approach and framed by Lewin’s (1954) force-field analysis theory.
Internal drivers included: passion for educational leadership and drive and determination.
External drivers comprised family support and mentoring. Internal barriers were career doubt
and questioning of own leadership capacities. External barriers comprised gender bias and
district level resistance to Latino/a diversity in hiring. Implications for the recruitment and
retention of Latino/a principals in suburban school districts, as well as principal leadership
preparation programs are discussed.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

تجربیات شغلی، مناطق مدرسه شهری، مدیر، رهبری مدیر

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Career Experiences , Suburban School Districts, Principal, principal leadership

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری