تاثیر غیر اخلاقی استدلال در انواع مختلف عدم صداقت علمی: یک مطالعه اکتشافی
The Impact Of Unethical Reasoning On Different Types Of Academic Dishonesty: An Exploratory Study
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
Journal of College Teaching & Learning – December 2008 Volume 5, Number 12 |
سال انتشار |
2008 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
12773 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
This paper offers support that those students who felt they had stronger reasons for committing
unethical academic behaviors are more likely to report committing academic dishonesty than
those who felt they had weaker reasons for unethical academic behav iors. This relationship held
for all four categories of academic dishonesty: cheating (on tests), seeking outside help,
plagiarism (on papers), and E-cheating (electronic cheating on tests). This suggests that students
are rationalizing their academic dishonest behaviors and those students who feel they have
stronger reasons for committing academic dishonesty are more likely to be academically
dishonest.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
عدم صداقت علمی، استدلال غیر اخلاقی، انجمن تخصصی آیفون، سرقت ادبی، E -Cheating، به دنبال کمک از خارج
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Keywords: Academic Dishonesty, Unethical Reasoning, Cheating, Plagiarism, E -Cheating, Seeking Outside Help
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.