تاثیر طرح تبلیغاتی بصری روی تمایل به خرید انلاین: مطالعه بین جنسیتی:
The effect of web advertising visual design on online purchase intention: An examination across gender
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
Computers in Human Behavior |
سال انتشار |
2016 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
22817 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (فارسی):
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است
ورودعضویت
چکیده (انگلیسی):
With web advertising growing to be a huge industry, it is important to understand the effectiveness of
web advertisement. In this study we investigate the effects of web advertising visual design (WAVD)
purchasing intention within the framework of an integrated model. Nine hypotheses were developed
and tested on a dataset of 316 observations collected via a questionnaire survey. The results of structural
equation modeling (SEM) indicate that while web advertising visual cues influence consumers' purchasing
intention through advertising attitudes and brand attitudes, they do not have direct effects on
purchasing intention. Further results on the moderating role of gender suggest that web advertising
visual cues have direct effect on consumers' purchasing intention for male groups but not for female
groups. This study contributes to the understanding the role of visual dimensions in forming online
purchase intentions.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
تبلیغات وب، بینش تبلیغاتی و نگرش نسبت به نام تجاری و نیت خرید و تفاوتهای جنسیت
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Web advertising Advertising attitudes Brand attitudes Purchase intention Gender differences
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.