تئوری فعالیت به عنوان یک چارچوب برای ساخت سیستم های یادگیری انطباقی: مورد به ارائه شواهد تجربی
Activity theory as a framework for building adaptive e-learning systems: A case to provide empirical evidence
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
sciencedirect |
سال انتشار |
2013 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
15417 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
We apply activity theory (AT) to design adaptive e-learning systems (AeLS). AT is a framework to study human’s behavior at learning; whereas, AeLS enhance students’ apprenticeship by the personalization of teaching–learning experiences. AeLS depict users’ traits and predicts learning outcomes. The approach was successfully tested: Experimental group took lectures chosen by the anticipation AT principle; whilst, control group received randomly selected lectures. Learning achieved by experimental group reveals a correlation quite significant and high positive; but, for control group the correlation it is not significant and medium positive. We conclude: AT is a useful framework to design AeLS and provide student-centered education.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
تئوری فعالیت؛ سیستم آموزش الکترونیکی تطبیقی؛ مدل دانش آموز فعال؛ اصل پیش بینی؛ سوابق تدریس دوره های آموزش
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Activity theory; Adaptive e-learning systems; Proactive student model; Anticipation principle; Teaching–learning experience
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.