ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
دوشنبه, ۱ اردیبهشت

بهبود رابط کاربری در آموزش به کمک کامپیوتر، چالش

User interface improvements in computer-assisted instruction, the challenge

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله sciencedirect
سال انتشار 2000
فرمت فایل PDF
کد مقاله 15051

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

The purpose of this paper is threefold: (1) to identify user interface problems as they relate to computer-assisted instruction (CAI); (2) to review the learning theories and instructional theories related to CAI user interface; and (3) to present potential CAI user interface improvements for research and development based on learning and instruction theory. User interface is defined as “hardware, software (including menus, screen design, keyboard commands, and command language), or both that allows a user to interact with and perform operations on a system, program, or device” (McDaniel, 1994, IBM dictionary of computing (10th ed.). New York: McGraw-Hill, p. 724). Not all learning theories and instructional theories are discussed, but those most influential to CAI are included. Likewise, not all potential CAI user interface improvements are addressed but, rather, the focus is on CAI screen design user interface improvements. Proposed improvements are those which could be easily researched and incorporated into CAI design.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

آموزش به کمک کامپیوتر . رابط کاربر. طراحی صفحه نمایش؛ قابلیت استفاده. تعامل انسان و کامپیوتر؛ کاربر نهایی

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Computer-assisted instruction; User interface; Screen design; Usability; Human–Computer interaction; End-user

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری