برنامه کاربردی راجع به استفاده کردن نقشه های ذهنی در آموزش هنرهای تجسمی بر اساس روش یادگیری فعال
An application regarding the availability of mind maps in visual art education based on active learning method
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
Available online at www.sciencedirect.com |
سال انتشار |
Procedia - Social and Behavioral Sciences 174 ( 2015 ) 1859 – 1866 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
7278 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
This study is conducted in order to inquire about the availability of mind maps in Visual Arts Education lessons which are
performed based on active learning methods. It’s applied on 3nd grade students taking course of Special Education Methods
lesson in Marmara University Ataturk Education Faculty Fine Arts Education Department. 20 students who have similar success
averages are selected from 40 people classroom as 10 of them for group control and 10 of them for experimental group.
Traditional method is applied to control group and active learning method is applied to experimental group.
At the end of the course, mind maps are applied as a final test on both groups. In this research, content analysis and semiexperimental
methods are used. The mind maps are finalized by coding, students' opinions are taken.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
آموزش هنرهای تجسمی؛ نقشه ذهنی؛ روش یادگیری فعال
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Visual Arts Education; Mind Map; Active Learning Method
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.