برنامه ریزی مالی و برنامه خدمات آموزش و پرورش-عضو مبنی: رویکرد نوآورانه اموزش و پرورش
A Peer-Based Financial Planning & Education Service Program: An Innovative Pedagogic Approach
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
Journal of College Teaching & Learning – April 2011 Volume 8, Number 4 |
سال انتشار |
2011 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
10187 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
This paper presents a peer-based financial planning and education program as a strategy to
address the lack of financial literacy among college students and provide an experiential learning
opportunity for students majoring in financial planning or other financial services-related
disciplines. Benefits of such programs to campus communities are addressed by illustrating the
current trends regarding student debt and financial literacy. The paper provides a specific
description of a successful peer-to-peer financial planning and education program and
encourages its replication at other colleges and universities. Through the review of this program,
other schools may emulate effective strategies to assist in the implementation of this program as a
pedagogical tool to improve students’ educational experience.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
آموزش مالی؛ برنامه ریزی مالی؛ همکار آموزش و پرورش؛ امور مالی شخصی
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Financial education; financial planning; peer education; personal finance
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.