ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
شنبه, ۱ دی

بررسی نقش نشانه با استفاده از محیط های مجازی دسکتاپ

Using desktop virtual environments to investigate the role of landmarks

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله sciencedirect
سال انتشار 2001
فرمت فایل PDF
کد مقاله 14729

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

Recent research on spatial cognition has used computer-simulated three dimensional environments to create appropriate laboratory settings when trying to examine processes of spatial orientation. One way to evaluate “virtual environments” is to replicate results of experiments which were originally conducted in traditional laboratory or in real world settings. The experiment which is reported here investigates the role of landmarks when acquiring route knowledge in a system of paths. The design follows an earlier experiment by Cohen and Schuepfer [Child development 31 (1980) 1065]. It can be shown, that landmarks play an important role in the system of paths: landmarks which are combined with turns towards the destination are more likely to become strategic nodes in the network than those which are not connected. Beside these results, a software designed to build appropriate environments is shown and its usability is demonstrated. The use of virtual environments provides both economical and flexible design of realistic experimental settings, as well as a valide recording of behavior.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

شناخت فضا؛ نقطه عطفی. محیط مجازی دسکتاپ

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Spatial cognition; Landmark; Desktop virtual environment

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری