بررسی مقایسه ای از برنامه درسی ریاضی راهنمایی بین مالزی و سنگابور
Comparative Study of Secondary Mathematics Curriculum betweenMalaysia and Singapore
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
Available online at www.sciencedirect.com |
سال انتشار |
Procedia Social and Behavioral Sciences 8 (2010) 351–355 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
6590 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
This preliminary study attempts to compare the Malaysian Secondary Mathematics (MSM) curriculum published in 2003 with
the Singapore Secondary Mathematics (SSM) implemented in 2007. The study aims to examine the math content and the level at
which the content is introduced between the two countries. The results from the study indicated that there is a need for Malaysia
Mathematics Curriculum to be revised in order to enable students to have literacy in mathematics and the ability to apply
mathematics into other disciplines at higher level.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
برنامه درسی ، ریاضیات
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Curriculum; Mathematics
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.