ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
چهارشنبه, ۵ اردیبهشت

بررسی مشخصات آموزش چند فرهنگی مورد نیاز در طراحی برنامه درسی

the examination of the required multicultural educationcharacteristics in curriculum design

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله Available online at www.sciencedirect.com
سال انتشار Procedia - Social and Behavioral Sciences 174 ( 2015 ) 3651 – 3655
فرمت فایل PDF
کد مقاله 4619

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

This phenomenological study focused on what multicultural characteristics can be reflected to the elements of the curriculum
objectives, content, learning situations and evaluation. Multicultural literature was examined via content analysis method. The
findings were reported according to the themes based on the curriculum's elements. Some results of the research revealed that a
curriculum design has multicultural characteristics if the objectives have the learner characteristics such as comprehending
human rights and appreciation of different views, the content consists of some subjects such as human rights and citizenship, the
learning situations offer different groups bias-free implementations and the evaluation process focused on thinking skills such as
reflective thinking

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

جهانی شدن،آموزش چند فرهنگی،طراحی برنامه درسی چند فرهنگی،تحلیل محتوا

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Keywords: Globalization; Multicultural education; designing multicultural curriculm; content analysis

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری