بررسی تأثیر ذهنی و اعتماد با یک بازی آنلاین در شبکه های اجتماعی
Assessment of subjective influence and trust with an online social network game
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
www.journals.elsevier.com/computers-in-human-behavior |
سال انتشار |
November 2016 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
1860 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
The deduction of influence and trust between two individuals only from objective data in online social networks (OSNs) is a rather vague approach. Subjective assessments via surveys produce better results, but are harder to conduct considering the vast amount of friendships of OSN users. This work presents a framework for personalized surveys on relationships in OSNs, which follows a gamification approach. A Facebook game was developed, which was used to subjectively assess social influence and interpersonal trust based on models from psychology. The results show that it is possible to obtain subjective opinions and (limited) objective data about relationships with an OSN game. Also an implicit assessment of influence and trust with subcategory questions is feasible in this case.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
نفوذ؛ اعتماد؛ ارزیابی ذهنی؛ شبکه های اجتماعی آنلاین. چارچوب؛ گیم فیکیشن
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Influence; Trust; Subjective assessment; Online social network; Framework; Gamification
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.