ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
پنج شنبه, ۳۰ فروردین

بررسی استراتژی های خود نظارتی برای یادگیری واژگان در میان زبان آموزان چینی

Exploring self-regulatory strategies for vocabulary learning among Chinese EFL learners

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله Available online at www.sciencedirect.com
سال انتشار Procedia - Social and Behavioral Sciences 47 ( 2012 ) 1211 – 1215
فرمت فایل PDF
کد مقاله 6795

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

Strategy use and self-efficacy are the crucial elements for defining self-regulated learners. This study attempts to investigate the
use of self-regulated learning strategies as well as motivational beliefs for vocabulary learning among a group of 38 preuniversity
Chinese EFL learners studying at University of Malaysia. Findings indicated that cognitive deep processing strategies
and meta-cognitive strategies are rarely applied by the learners; besides, learners’ low self-efficacy and motivation might be due
to the lack of strategy knowledge. The study suggests that there is a pressing need to enhance the Chinese EFL learners’ selfregulation
in vocabulary learning through strategy instruction

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

راهبردهای یادگیری واژگان، یادگیری خود نظارتی، خودکارآمدی،راهبردهای کنترل فراشناختی

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

vocabulary learning stratgies,self-regulated learning, self-efficacy, metacognitive control strategies

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری